W zależności od tego, czy potrzebujesz „mapy drogowej” dla marketingu, czy rozwiązania konkretnego problemu, proponuję dwa typy spotkań:
1. warsztat wstępny: audyt, diagnoza i plan
2. warsztat roboczy: gotowe rozwiązania
To rekomendowany pierwszy krok, jeśli rozważasz współpracę w modelu zewnętrznego dyrektora marketingu B2B.
Warsztat służy dokładnemu rozpoznaniu bieżącej sytuacji Twojej firmy i precyzyjnemu ustaleniu celów potencjalnej współpracy. Dla Ciebie jest to „bezpieczny test” przed wejściem w projekt. Spotkanie to doskonała okazja, by zweryfikować, czy mój styl działania odpowiada Twoim oczekiwaniom. Dla mnie z kolei to możliwość poznania specyfiki Twojego biznesu i rozpoczęcia współpracy na konkretach.
Spotkanie jest najczęściej 4- lub 8-godzinne, odbywa się w siedzibie Twojej firmy lub on-line.
Przed spotkaniem analizuję Twoje materiały marketingowe oraz dane z narzędzi analitycznych (np. GA4, GSC), o których udostępnienie poproszę Cię wcześniej. Przesyłam także plan warsztatu i obszary, o których przygotowanie proszę.
Gotowy plan: Dokument zawierający rekomendowane zmiany, konkretne działania i procesy warte wdrożenia. Zaproponuję również zakres oraz budżet dalszej pracy w modelu zewnętrznego dyrektora marketingu B2B.
Wskazanie błędów: Identyfikację hamulców, które blokują skuteczność marketingu i często przepalają budżet.
Bezpieczeństwo: Wybór zewnętrznego dyrektora po poznaniu stylu pracy i osobowości.
"Super warsztaty! Dowiedzieliśmy się, że marketing to coś bardzo logicznego i można go skrupulatnie zaplanować. Do tej pory trochę chyba błądziliśmy po omacku! Oprócz teoretycznej wiedzy warto skorzystać z doświadczenia specjalistów, aby uporządkować najważniejsze kwestie."
Piotr Latos, CEO MH-Info/BetterIT
"Z Joanną zrealizowaliśmy warsztaty z obszaru marketingu B2B. Prowadziła je z pasją i energią. Joanna posiada dojrzały wgląd w proces podejmowania decyzji przez klientów biznesowych i potrafi ten wgląd przekuć w czytelny model działania przedsiębiorstw. Polecam je firmom, które widzą potencjalną korzyść z włączenia we własne działania obiektywnej osoby spoza organizacji."
Mateusz Zguda, CEO KISS Digital
Spotkanie skoncentrowane jest na pracy nad konkretnym, zdefiniowanym wcześniej elementem strategii czy problemem biznesowym. Jego celem jest wypracowanie rozwiązań, gotowych do wdrożenia przez Twój zespół.
Warsztat to intensywna sesja robocza (online lub w siedzibie Twojej firmy), podczas której wspólnie wypracowujemy strategię działania w wybranym obszarze. Do spotkania wnoszę 20-letnie know-how marketingowe i sprawdzone metody. Z kolei Twój zespół dostarcza głęboką znajomość oferty i rynku.
Spotkanie trwa zazwyczaj 8 godzin intensywnej pracy. W przypadku skomplikowanych obszarów i większej skali wyzwania, warsztaty mogą obejmować kilka 8-godzinych sesji.
Agendę każdego warsztatu roboczego "szyję na miarę" zgłoszonego problemu. Najczęściej rozwiązujemy wyzwania w 4 kluczowych obszarach strategicznych:
UVP: zdefiniowanie Unikalnej Propozycji Wartości czyli dlaczego klient powinien kupić od Twojej firmy?
Buyer Persona:
* określenie segmentów i wybór rynków docelowych
* zdefiniowanie komitetu zakupowego
* wybór punktów styku z personam
* określenie wyzwań, metod ich pozyskania czy weryfikacji
Ścieżka zakupu: jak kupują Twoi klienci, jakie mają jobs to be done, jakie mają potrzeby informacyjne
Content marketing B2B:
* jak tworzyć treści, które pomagają kupić tym, którzy są na etapie zakupu (5%),
* jak pisać, by kupili od Twojej firmy,
* jaki content realizować, by budować świadomość marki i stać się pierwszym wyborem w przyszłości (95%)
W efekcie warsztatu otrzymasz konkretny, operacyjny wsad do strategii (np. gotowa Buyer Persona, zdefiniowane UVP, plan komunikacji), gotowy do wdrożenia przez zespół.
Strategia napisana przez zewnętrznego konsultanta i wysłana mailem zazwyczaj ląduje w szufladzie ("ad acta"). Mój model zakłada współpracę. Dzięki temu Ty i Twój zespół utożsamiacie się z wypracowanym kierunkiem. To drastycznie zwiększa skuteczność wdrożenia .
"Po jednodniowych warsztatach zanotowałem 34 punkty warte wdrożenia. Zdecydowanie polecam współpracę z Joanną. Indywidualne podejście oraz szerokie spektrum spojrzenia na działania marketingowe (...)."
Krzysztof Janik, Managing Partner w Enterprise Startup
Doradztwo Marketingowe STRATEG Joanna Urbanowicz
Kraków, Fr. Bohomolca 3/14
NIP: 678 196 26 64